Steunpunt Kerkenwerk

Vereniging Steunpunt Kerkenwerk (SKW) adviseert kerken (GKv, CGK en NGK) in hun rol als “werkgever” en beheerder. SKW biedt ondersteuning bij de invulling van kerkelijk personeelsbeleid en bij materiële en financiële zaken, zoals kerkgebouwen en kerkelijk bestuur.

SKW ontwikkelt instrumenten voor en adviseert over:

Homepage banner Kerkelijk Personeelsbeleid
Homepage banner Financiën
Steunpeunt Kerkenwerk Organisatie en Beheer

Steunpunt Kerkenwerk voert voor de materiële regelingen en de arbeidsvoorwaarden overleg met de Predikantenvereniging, CGMV vakorganisatie en de Luceo, vereniging voor Kerkelijk Werkers (voorheen LPKW).
Daarnaast zijn er intensieve contacten met de VSE, TU Kampen, diverse deputaatschappen, werkgroep Materiële Zaken Predikanten, en soortgelijke bureaus van andere kerkgenootschappen.

Ontstaan

In 1994 is het Platform voor Commissies van Beheer opgericht. Oorspronkelijk werd deze vereniging opgericht voor Commissies van Beheer (cvb’s) en kerkenraden binnen de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt. Vanaf 2004 ging de vereniging verder als Steunpunt Kerkelijke Beheerszaken en adviseerde zij ook aan gastleden van de CGK en NGK.

Sinds 1 januari 2010 heet de vereniging Steunpunt Kerkenwerk (SKW). Doordat de dienstverlening van de vereniging uitbreidde, vooral op het gebied van Kerkelijk Personeelsbeleid, voldeed de oude naam niet meer.

Gerelateerd

Contact Lidmaatschap Team SKW Beleid Algemene Ledenvergadering