Relatie overheid

In het interkerkelijk Contact In Overheidszaken (CIO) vindt afstemming plaats tussen kerken en de overheid. De Nederlandse Gereformeerde Kerken zijn lid van het CIO en worden in het CIO vertegenwoordigd door vaste afgevaardigden vanuit het kerkverband.
Voor meer informatie over het CIO verwijzen wij u naar www.cioweb.nl.

Steunpunt Kerkenwerk speelt een rol in het vertalen van de afspraken die door het CIO met de overheid worden gemaakt, naar de praktijk voor kerken. SKW ondersteunt de kerken en verzorgt soms taken voor de NGK als collectief. SKW staat in nauw contact met bovengenoemde afgevaardigden om waar nodig informatie met de kerken te delen en neemt ook deel aan de expertmeetings die georganiseerd worden door het CIO.

Plaatselijke kerken kunnen SKW altijd om hulp vragen bij het contact met de overheid. Kijk bijvoorbeeld eens op de volgende pagina’s van onze website:

ANBI eHerkenning voor kerken Inschrijving Kamer van Koophandel BTW en fondswerving

Gerelateerd

UBD / IB47