Andrea Kleiweg, Veendam

Aanpak

• Gratis eerste telefonische verkenning;
  • Start met kennismaking;
  • Supervisievraag of coachvraag helder formuleren;
  • Afspraken maken over duur van de supervisie (12-15 x) en coaching;
  • Klik en tussenevaluatie;
  • Reflecteren op bijeenkomst en werkinbreng mailen;
  • Aanpak, luisteren, reflecterende vragen stellen, verschillende werkvormen inzetten, kijken wat er onder de waterlijn, in de binnenwereld gebeurt, oefeningen inzetten. Wat is de onderliggende behoefte?
  • Interne dilemma’s opsporen en aanpakken, zoals: ‘ik doe het wel maar ik wil het niet’, of: ‘ik wil het wel maar doe het niet’.

Te verwachten resultaat

Het resultaat is afhankelijk van de vraag die geformuleerd is. Bijvoorbeeld: meer rust in het werk ervaren, meer balans ervaren tussen denken, voelen en handelen.
De supervisant / coachee kan zich zelfsturend verder blijven ontwikkelen en heeft daarvoor verschillende tools zich eigen gemaakt.

Ik ben christelijk opgevoed en actief lid van de CGKV in Veendam/Wildervank.
In 1981 ben ik begonnen met de verpleegkundigen opleiding. In 2002 ben ik de opleiding HBO – maatschappelijk werk en dienstverlening gaan volgen en daarvan heb ik in 2004 het diploma behaald. Ik heb op veel verschillende plaatsen gewerkt, zowel in de zorg als in de begeleiding/ hulpverlening.
Sinds 2004 hebben we een eigen opvang in Veendam, we zijn toen ook geëmigreerd van Nieuwerkerk aan de IJssel naar Veendam. Met veel plezier begeleiden we daar op dit moment getraumatiseerde vrouwen, jonge moeders vaak met kinderen en/of zwanger. Ik ben licentiehouder van Geefmede 5, de methodiek voor mensen met ASS en ik ben Matrix coach. Sinds 1987 zijn we pleeggezin en ook nu hebben we nog pleegkinderen in huis.

Als supervisor was ik al heel wat jaren betrokken bij de opleiding HBO – Social Work.
Ik gaf supervisie aan studenten in hun 3e jaar en stagejaar. Ik geef supervisie en coaching aan hulpverleners in het werkveld, aan ondernemers en aan kerkelijk werkers.

Ik vind het belangrijk dat iedereen open kan zijn en in vrijheid kan leren, zichzelf kan ontdekken. Bij de begeleiding vind ik het belangrijk dat ze kunnen en durven gaan oefenen, vallen en weer opstaan. Van mijn eigen fouten heb ik het meest geleerd en dat geldt denk ik voor iedereen. Dus vooral fouten maken om te gaan leren, daarbij rekening houdend met je leerstijl.

Ik ben iemand met 2 benen in de klei. Ik hou van mensen, ben oplossingsgericht en positief ingesteld. Ik vind humor in het werk belangrijk, doelgericht, leergierig en creatief in het bedenken van mogelijkheden.

Opleidingen:

• Verpleegkunde
  • HBO Maatschappelijk werk en dienstverlening
  • Post-HBO Supervisie en begeleidingskunde
  • Post-HBO Geefmede5
  • Christelijke integratieve coachopleiding bij Groundwork
  • Meerdere cursussen

Referentie

Tijdens de coachingssessies heb ik Andrea ervaren als een betrokken en deskundige coach. Door haar ervaring en kennis op diverse vlakken levert ze echt maatwerk. Door de combinatie van haar empathische houding, christelijke overtuiging, kundigheid en betrouwbaarheid heb ik een grote mate van veiligheid ervaren tijdens de gesprekken. Dit geeft voor mij meer leermomenten en momenten van inzicht waardoor het effect van de coaching voor mij groter is. Ik zou haar zeker aanbevelen als coach.
Merel

Registraties

Registerplein: 461000169
BIG : 89015492930
LVSC: KLE009-S H2
SKJ: 100019064

Kosten:

Een eerste telefonische verkenning is gratis.
Een volgend gesprek kost €95,- per uur.