Ds. K. van den Geest, Deventer

Telefoonnummer: 06 51339604
E-mail: kvdgeest@solconmail.nl

Werkervaring

Ik heb vaak gewerkt in een min of meer stedelijke setting, en wil een gemeente helpen zich bewust te worden van haar plek in zo’n omgeving. Mijn werk zie ik vooral als evangeliedienaar: mensen helpen te zoeken naar God en ze begeleiden naar Jezus Christus. Ik werk graag ‘op en over de rand van de kerk’. Ook vind ik netwerken belangrijk: verbinding en samenwerking met collega’s en kerken in mijn woonplaats.

Opleiding en kwalificaties

Naast mijn theologieopleiding heb ik de Master Missionaire Gemeente gevolgd. In 2016 deed ik de opleiding Interim Predikant. Daarnaast volgde ik aanvullende trainingen en cursussen, om theologisch ‘up to date’ te blijven en praktische vaardigheden verder te ontwikkelen. Ook draaide ik mee in werk- en intervisiegroepen binnen de ggz. Verder deed ik ervaring op in advisering van kerkenraden, als consulent en bij kerkvisitaties.

Persoonlijke kwaliteiten

Ik zie mezelf als bruggenbouwer en houd ervan om samen met gemeenteleden te zoeken naar nieuwe wegen, ook buiten gebaande paden.

Passie

Mensen helpen Christus te vinden en te volgen, een gemeente helpen vanuit de liefde van Christus elkaar te vinden.

Eigenschappen

Ik zie mezelf als creatief en word enthousiast als we samen met een open mind op zoek willen gaan naar kerk zijn in de huidige wereld.

Voorkeursrol als interim predikant

Ik stel me graag beschikbaar als begeleider van kerken in verandering en op zoek naar identiteit en visie; ook wil ik me graag inzetten als begeleider van kerken in een rouwproces.

Meer weten?

Je kunt meer van mij vinden op de website www.pastorklaas.nl, met o.a. preken, artikelen en een geanonimiseerd verhaal over een recent afgeronde interim-opdracht.