Training Begeleidingscommissie

Groepje mensen (begeleidingscommissie of evaluatiegesprek)

We begeleiden onze predikant, maar we lopen tegen best wat vragen aan. De kerkelijk werker is net nieuw in onze gemeente, maar we weten niet goed hoe de begeleiding vorm te geven.

Hoe gaan we om met al die meningen over het takenpakket? Wat is onze rol ten opzichte van de kerkenraad? Hoe zie ik om naar onze professional?

Steunpunt Kerkenwerk kreeg naar aanleiding van de Handreiking Begeleidingscommissie veel praktijkvragen over de positie en verantwoordelijkheden van de begeleidingscommissie. Met deze input werd daarom in 2019 een training ontwikkeld om leden van de commissie te helpen bij hun taak. Deze training is nu te volgen voor zowel startende als doorgewinterde begeleidingscommissies.

Handreiking Begeleidingscommissie

Wilt u op de hoogte gehouden worden van de eerstvolgende training?

Inhoud van de training

De training wordt online gehouden en duurt één avond. Twee teamleden van SKW verzorgen de training. De training geeft concrete en praktische handvatten aan alles wat er beschreven staat in de handreiking Begeleidingscommissie. Er zijn vier onderdelen in de training:

• Context (hoe verhouden we ons tot de andere betrokkenen?)
  • Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden
  • Vaardigheden (hoe doe ik dat dan?)
  • Dynamiek binnen de commissie

Voor wie?

• Begeleidingscommissie van een predikant, kerkelijk werker of andere betaalde werker in de kerk. Zowel nieuwe commissies als doorgewinterde commissies zijn van harte welkom.
  • De training wordt aangeboden voor alle leden van begeleidingscommissies, of mogelijk startende leden van begeleidingscommissies.
  • De predikant, kerkelijk werker of andere betaalde werker in de kerk is zelf niet aanwezig bij de training.
Background_WIDK_interactive_v2

Kosten

De online training is onderdeel van het Maatwerk-dienstenpakket van SKW. Dat betekent dat de training een betaalde dienst is. De kosten van de training zijn € 75,- excl. 21% BTW per deelnemende commissie. De prijs inclusief BTW bedraagt € 90,75. De grootte van uw commissie heeft geen invloed op de prijs.

Aanmelden

Heeft u interesse in een training? En wilt u graag op de hoogte worden gehouden wanneer er een nieuwe training wordt gepland? U kunt zich dan eenvoudig aanmelden via onderstaand formulier.

Let op: De training is bedoeld voor volledige commissies. Ook toekomstige commissieleden kunnen de training volgen. De predikant of kerkelijk werker is niet aanwezig bij de training.

Na uw aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Dit kan een paar dagen duren. Alle personen waarvan u het mailadres hebt opgegeven ontvangen ruim voor de training een link naar de online omgeving.