Cijfers in beeld: nieuwe weergave van GKv’s en NGK’s

Vanaf 1993 is regelmatig onderzoek gedaan naar financiën en ledentallen van de GKv-kerken, de laatste jaren onder verantwoordelijkheid van SKW. Ook de NGK-cijfers zijn daarin betrokken sinds een aantal jaar. Nu is er op basis van die gegevens een nieuwe, interactieve weergave voor u gemaakt van GKv- en NGK-kerken.

In de reeks van jaren kunnen op basis van representatieve financiële cijfers ontwikkelingen aangegeven worden. Plaatselijke kerken kunnen hun beleid hiermee onderbouwen of aanpassen, maar ook op landelijk niveau zijn de cijfers bruikbaar.

Hoe werkt het?
Via onderstaande link wordt het overzicht op een kaart weergegeven. Pas het jaartal aan en zie de ledentallen van onze kerken door de jaren heen. Ook is het mogelijk om de ledentallen per provincie of per kerkgenootschap te bekijken. Kortom: een mooie weergave van het ledenverloop die we in de komende jaren verder kunnen uitbreiden.

Bekijk de weergave op cijfers.steunpuntkerkenwerk.nl.

, , , ,