IK BEN verbinder

“Tijdens mijn opleiding theologie wist ik één ding zeker: ik word nooit dominee. En ergens ben ik dat ook nooit geworden. Bij het woord ‘dominee’ dacht ik namelijk altijd aan iemand die alles alleen doet en overal het initiatief in neemt. Zo werk ik helemaal niet. Ik ben blij dat ik de ruimte heb om een heel eigen invulling aan het predikantschap te geven. Daardoor heb ik nooit spijt gehad van mijn keuze om toch dominee te worden.”

René Barkema deelt zijn gedachten over zijn beroep als predikant. Benieuwd naar het complete verhaal van René ? Kijk en luister hier verder.

Dit verhaal is deel 3 van de campagne ‘Ik ben’. Steunpunt Kerkenwerk (SKW) en de Theologische Universiteit Kampen willen door middel van deze campagne de waarde van predikanten in beeld brengen. Hoe denk jij eigenlijk over de rol van een predikant? En waar heb je hem/haar wel of juist niet voor nodig? Hoe ziet het beroep van een predikant er in de toekomst uit? Deze en veel andere vragen bespreken we met predikanten, gemeenteleden en andere betrokkenen.

‘IK BEN’ is te volgen op social media. Volg ons, deel onze berichten en reageer op onze berichten:

Nog geen reacties.