IK BEN niet van steen / Bram Beute

Het aankomende jaar verzamelen wij de verhalen van voorgangers. Omdat wij geloven dat die verhalen waardevol zijn. En omdat wij benieuwd zijn naar jullie verhalen, de verhalen van voorgangers en gemeenteleden. Van deze verhalen staat nu het eerste online:

IK BEN niet van steen van Bram Beute

“Aan de buitenkant is een steen is vrij saai. Je ziet niet zoveel opvallends. Maar als je een steen opensnijdt, gebeurt er opeens van alles. Je ziet mooie verrassende dingen, maar ook lelijke vlekken en afgebrokkelde randjes die je liever niet zou willen zien. Ik herken mijn eigen leven daarin: aan de buitenkant zie je misschien niet zoveel bijzonders, maar aan de binnenkant gebeuren zowel mooie dingen als lelijke.”
Als predikant voel ik me erg bevoorrecht dat ik meer te zien krijg dan de buitenkant.
“Ik mag bij mensen komen op momenten die ertoe doen: als er een baby is geboren, als er iemand ziek is, bij een overlijden of bij de voorbereidingen van een huwelijk. Dan ontstaan er bijzondere gesprekken. Over de drijfveren van mensen en over wat hen bezighoudt. Ik krijg veel van de binnenkant te zien. Zowel mooie dingen als afgebrokkelde randjes. Dat vind ik bijzonder, dat mensen mij vertrouwen geven om dichtbij te komen.”

Wil je meer horen of zien van dit verhaal? Kijk verder op onze website.
Ik ben niet van steen / Bram

Blijf op de hoogte
Ben je enthousiast over deze campagne? Volg ons dan op social media en laat je mailadres achter op de website! Je krijgt van ons verhalen in woord en beeld.
Kijk ook eens op de pagina www.ik-ben.nl/downloads
Daar vind je allerlei materialen die bedoeld zijn om te delen. WhatsApp afbeeldingen, een tekst voor het kerkblad of een powerpointpresentatie bijvoorbeeld.

Facebook Ik-ben , Twitter @ikben_campagne , Instagram: ik_ben_campagne
Deze campagne wordt je aangeboden door Steunpunt Kerkenwerk en de Theologische Universiteit Kampen. Om de verhalen van voorgangers in de spotlights zetten.