Zo creëer je een goede werkomgeving in de kerk

Steunpunt Kerkenwerk signaleert regelmatig dat het een uitdaging is om een goede werkomgeving te creëren in de kerk. Ook de Christelijke Hogeschool Ede kwam tot die conclusie in een onderzoek onder haar alumni. Samen hebben we daarom materiaal ontwikkeld voor predikanten, kerkelijk werkers, kerkenraden en (beroepings-)commissies.

1) Help, een vacature?!
Bij de aanstelling van een nieuwe professional komt het steeds vaker voor dat gemeenten twijfelen over het beroepen van een predikant of inzet van een kerkelijk werker. Hoe kom je tot een keuze? En zorg je ervoor dat je de juiste persoon kiest voor de taak in jouw gemeente? Met een stappenplan en aandachtspunten helpen we de commissies en gemeenten om een weloverwogen besluit te nemen. Ga hiervoor naar de webpagina ‘Help, een vacature?!’ of download de flyer.

2) Vrijwilligers en professionals
Professionals die werken in de kerk zijn omringd door vrijwilligers. Dat is fijn! Tegelijk brengt het ook uitdagingen met zich mee. Om het werk in de kerk met plezier te blijven doen is er nu het informatiepakket ‘Aan het werk in de kerk’. In dit pakket leggen we kort de rol en verwachtingen van de professional (predikant en kerkelijk werker) en werkgever uit. Ga hiervoor naar onze de webpagina ‘Aan het werk in de kerk’ of download de flyer.

Voor ondersteuning bij uw Kerkelijk Personeelsbeleid: neem gerust contact met ons op.