Ziekteverzuim predikant: melding en verzekering

Als Steunpunt Kerkenwerk coördineren wij het ziekteverzuimproces van predikanten. Wanneer de predikant ziek is meldt hij dit zo spoedig mogelijk bij zijn kerkenraad. De kerkenraad stelt daarna SKW op de hoogte door middel van het formulier ziekmelding op onze website.
Het is belangrijk om deze melding aan SKW ook zo spoedig mogelijk te doen want betrokken instanties merken de melddatum aan als eerste dag van het verzuimproces.

Sinds de hereniging zijn alle NGK kerken eigen risico drager tijdens de eerste twee jaren van arbeidsverzuim. Een NGK kerk betaalt het traktement tijdens het eerste jaar voor 100% en vanaf het tweede ziektejaar voor 80% uit. Daarna volgt een uitkering van VSE of ASR/Aegon.

Het is nu mogelijk om dit risico als kerk te verzekeren. U kunt een vast bedrag per jaar verzekeren tegen een leeftijdsafhankelijk premiepercentage. Mocht u hier meer informatie over willen hebben of een offerte willen ontvangen dan kunt u zich wenden tot Jabes Verzekeringen in Harderwijk. Hun contactgegevens vindt u hier.