Speeddate groot succes

In april verzorgde Steunpunt Kerkenwerk samen met de TU Kampen de grootste speeddate ooit. Met 16 kandidaten en 14 gemeentes was het aantal deelnemers het hoogst sinds de start van de speeddate in 2012. Niet alleen het aantal deelnemers zorgde voor een historische speeddate. Ook deden er voor het eerst zowel mannelijke als vrouwelijke kandidaten mee, afkomstig uit NGK- én GKV-gemeentes. Iets waar we als Steunpunt Kerkenwerk dankbaar voor zijn.

Zowel bij de presentaties als bij de kennismakingsrondes was de sfeer goed: iedereen was nieuwsgierig naar de ander en iedere deelnemer presenteerde zich op zijn of haar eigen manier. Zoals te verwachten bij een speeddate zat de snelheid zat er goed in. Kort maar krachtig waren de gesprekken tussen kandidaten en gemeentes. Aan het eind van de avond konden alle deelnemers aangeven met wie ze nog eens nader zouden willen kennismaken. En dat leidde tot 39 matches. De eerste preekbeurten staan inmiddels gepland. We bedanken alle deelnemers voor hun inzet en kijken dankbaar terug op deze mooie speeddate.

Het Nederlands Dagblad schreef een reportage naar aanleiding van de speeddate, voor abonnees is deze hier terug te lezen.