Regelingen 2017

Aan de leden is gevraagd om digitaal in te stemmen met de arbeidsvoorwaarden regelingen Kerkelijk Werkers en Kosters voor 2017 en 2018. De materiële regeling Predikanten wijzigt in 2017 niet omdat deze voor twee jaar is vastgesteld. Wel wordt het traktement geïndexeerd volgens de vaste methodiek.

Na voorbereiding en overleg met de vereniging voor Kerkelijk Werkers (Luceo) en de vakgroep Kosters van het CGMV stuurden wij de leden op 9 november het principeakkoord inclusief stemformulier. Het principeakkoord staat hier.

Op 28 november is de stemming gesloten. 124 kerken hebben gereageerd. Punten die zijn ingebracht met betrekking tot de ledenvergadering nemen wij mee.

De uitslag is als volgt:

Kosters
Voor : 112
Tegen: 5
Blanco: 7

Kerkelijk werkers
Voor: 109
Tegen: 5
Blanco: 10

De regelingen zijn daarmee aangenomen en hier te downloaden:

Arbeidsvoorwaarden Kosters Arbeidsvoorwaarden Kerkelijk Werkers Materiële regelingen