Raad van Advies in predikantszaken officieel van start!

Al vele jaren werken diverse instanties binnen onze kerken samen op het gebied van scholing, regelingen en begeleiding van predikanten. Maar sinds de laatste synode in Harderwijk is aan onderlinge afstemming en coördinatie meer structuur gegeven.

In 2012 is dit in onderling overleg voorbereid door PredikantenverenigingCGMV, Theologische Universiteit Kampen, Steunpunt Kerkenwerk, Deputaten Probleembehandeling en Vereniging VSE. Met veel enthousiasme hebben deze partijen tot doel gesteld elkaar scherp te houden bij het uitoefenen van de taken gericht op de ondersteuning van predikanten. Daaronder valt uiteraard ook de advisering aan kerken rondom predikantszaken. Dit gestructureerd overleg dwingt tot elkaar tijdig informeren, naar elkaar luisteren, te komen tot onderlinge beleidsafstemming en waar mogelijk gezamelijk (organisatie-overstijgende) zaken gecoördineerd in beweging te brengen.

Werkbegeleiding, de masteropleiding, permanente educatie en mobiliteit van predikanten passeerden de laatste maanden de revue. Op alle overlappende punten wordt onderling aansluiting gezocht en belangrijker nog, ook daadwerkelijk gevonden!

In de toekomst zal de Raad van Advies de kerken en predikanten over diverse onderwerpen nader informeren.

Voor meer informatie:
J. Los (voorzitter), 06-53846776