Materiële/WAP-regelingen en arbeidsvoorwaarden 2019 gepubliceerd

Op onze website zijn de nieuwe materiële regelingen en WAP-regelingen voor predikanten en de arbeidsvoorwaarden voor kosters en kerkelijk werkers gepubliceerd. De cijfers voor indexatie van de traktementen en salarissen in 2019 werden grotendeels al eerder bekendgemaakt. Per 1 januari 2019 worden de traktementen predikanten en salarissen van Kosters en Kerkelijk Werkers in GKV verhoogd met 3,0%. Voor NGK worden de traktementen predikanten verhoogd met 2,09%. De salarissen van Kerkelijk Werkers in NGK worden verhoogd met 3,0%.

De regelingen van 2018 zijn terug te vinden in de verschillende archieven op onze website. De nieuwe regelingen zijn gepubliceerd op de pagina’s die hieronder staan vermeld.

Regelingen predikanten
Arbeidsvoorwaarden kosters
Arbeidsvoorwaarden kerkelijk werkers

Geharmoniseerde arbeidsvoorwaardenregeling kerkelijk werkers NGK en GKv
Dit jaar is er in samenwerking met de NGA (Nederlands Gereformeerde instelling Arbeidszaken) voor het eerst een gezamenlijke arbeidsvoorwaardenregeling voor kerkelijk werkers in GKv en NGK. De regeling is als concept vastgesteld door de NGA en SKW.

GKV-leden ontvangen een bericht waarmee zij digitaal kunnen instemmen met dit concept. Deze stem kan worden uitgebracht tot 25 januari 2019.

Afhankelijk van de uitkomst van deze stemronde wordt de regeling op 1 februari definitief en gaat deze met terugwerkende kracht in op 1 januari 2019. In januari 2019 is het de bedoeling dat u de in dienst zijnde KW’ers nog uitbetaalt op basis van de regeling van 2018. Nadat de regeling definitief is geworden wordt er in februari uitbetaald op basis van de nieuwe regeling en wordt er een herberekening gedaan over de maand januari.