Historische speeddate 2023

Op 29 maart 2023 vond de 11e speeddate plaats. De organisatie was net als voorgaande jaren in handen van TU Utrecht/Kampen en Steunpunt Kerkenwerk (SKW). Voor de laatste keer in het vertrouwde en bekende gebouw van de TU Kampen. Toch wel een beetje een historisch moment.

Vol enthousiasme kwamen de deelnemers eind van de middag binnen druppelen. Er hing een verwachtingsvolle sfeer in de lucht. Er werd uitgekeken naar de gesprekken die gingen komen, met de hoop op een mooie match.

De gemeentes waren vertegenwoordigd vanuit het uiterste noorden van het land tot het uiterste zuidelijke puntje van Nederland. Ook waren de groottes van de gemeentes heel divers en viel er voor de kandidaten wat te kiezen m.b.t. de samenstelling van een gemeente, wat een gemeente kenmerkte en waar een gemeente voor stond.

Ook qua kandidaten was er een mooie mix. Zowel mannelijke als vrouwelijke kandidaten stelden zich graag aan de gemeentes voor. Elke kandidaat met een persoonlijke motivatie en eigen achtergrond.

De gespreksrondes verliepen soepel en effectief, mede o.a. door de tips van Marïet Apperloo (bureaucoördinator SKW), al 5 jaar initiator van de speeddate en voor wie dit de laatste speeddate was die ze mee organiseerde. Er werd veel informatie over en weer uitgewisseld, op basis waarvan aan het eind van de avond een beslissing werd genomen, met wie men graag nog eens nader zou willen kennis maken. Er kwamen maar liefst 26 matches uit deze speeddate! Iets waar we heel dankbaar voor zijn.

De contacten voor de vervolggesprekken zijn de afgelopen tijd volop in gang gezet, de eerste preekbeurten zijn afgesproken en we hopen op en bidden voor mooie gezegende samenwerkingen!
We bedanken alle deelnemers voor hun enthousiaste inzet en we kijken dankbaar terug op deze historische en mooie speeddate.