Handreiking beroepingswerk vernieuwd!

Steunpunt Kerkenwerk vernieuwde onlangs de pagina over Beroepingswerk op basis van ervaringen en actuele ontwikkelingen. De verkenners van SKW ondersteunen kerken en predikanten in het beroepingswerk en helpen om de processen van beide kanten goed op elkaar af te stemmen. In die contacten kwamen vaak dezelfde vragen naar voren. Ook zagen de verkenners nieuwe mogelijkheden in bijvoorbeeld het komen tot een goede selectie. Daarom werd de handreiking herschreven. Deze is nu geschikt voor zowel GKV- als NGK-kerken, er zijn niet langer twee aparte handreikingen. Nieuw is bijvoorbeeld een handig overzicht van de meest gekozen routes bij de selectie van passende predikanten.

De beschreven stappen helpen om onnodige vertraging in het proces te voorkomen. Veelgehoorde valkuilen worden beschreven en hoe je ze kan voorkomen. Ook is er uitgebreider advies over het plaatsen van een advertentie.

Ga naar de nieuwe pagina en bekijk welke nieuwe informatie ú kunt toepassen in het beroepingswerk.

Beroepingswerk