Gaat u als plaatselijke kerken samen in één nieuwe kerk? Geef het door aan SKW!

De hereniging van voormalig GKV en NGK in de nieuwe NGK heeft bij een aantal van onze kerken het proces van samenvoeging versneld. Waar plaatselijk al langer op een aantal fronten werd samengewerkt tussen kerken werd de wens om samen verder te gaan als één plaatselijke kerk, bij een aantal kerken, per 1-1-2024 daadwerkelijk officieel handen en voeten gegeven.

Als SKW zijn wij inmiddels geïnformeerd over een aantal kerken die per 1-1-24 samen door willen gaan als één nieuwe NGK. Mochten er ook binnen jullie gemeente(s) plannen zijn om samen te gaan, of is deze samenvoeging inmiddels al (bijna) doorgevoerd, dan horen wij dat bij SKW graag.

Het is nl. erg belangrijk om zorgvuldig om te gaan met de KvK-inschrijving van de kerken die samengaan en daaraan verbonden de te regelen bankzaken. Ook juridisch gezien zal e.e.a. m.b.t. bijvoorbeeld onroerend goed bekeken moeten worden. Dit om problemen te voorkomen. Zie ook onze berichtgeving in het nieuwsbericht: Naamgeving, KvK en banken.

Laat het ons weten als u als kerken gaat samenvoegen via: info@steunpuntkerkenwerk.nl